lördag 13 juni 2009

Tack för hjälpen!

Jag har blivit så slarvig och disträ på sistone. Glömmer nycklar och mobil. Kommer ut och upptäcker att cykeln stått olåst sen kvällen innan. (Men den står kvar!!!)

Kanske kan jag skylla på stress och att det varit mycket att stå i och tänka på de senaste veckorna. Intensivt i kommunpolitiken. Valrörelsen. Och mycket kvällsmöten.
Kanske har det med åldern att göra. Jag har ju gått och blivit ett år äldre igen.

I går hände det igen. När jag äntligen tog mig tid att gå till frissan och klippa mig Hade med kort varsel lyckats få en tid efter jobbet på fredag eftermiddag. Kände mig rätt nöjd och tog en sväng ner på stan efteråt. Då ringer mobilen.

Tydligen hade det blivit för krångligt för mig att hålla ordning på både ytterkläder, ryggsäck och plånbok. Så plånboken hade blivit liggande kvar på disken i frisersalongen. Tjejen i salongen hade letat upp mitt mobilnummer och jag kunde nu knata dit och hämta min plånbok innehållande pengar, visakort, träningskort, legitimation och en massa annat. Innan jag ens hunnit sakna den.

När jag själv är så här rörig och slarvig är det bara att tacka för att det finns så hjälpsamma och ärliga människor här i världen.

Inga kommentarer: