måndag 9 juni 2008

Kongressen och solen strålade ikapp

Det har varit kongresshelg i Norrköping. Och jag var där tillsammans med flera hundra andra vänsterpartister. Det är hur gott som helst att få umgås med så många duktiga och engagerade människor. Denna gång var jag ersättare i Gävleborgs delegation. Det är första gången jag åker på kongress utan att vara ombud. Rätt skön position att inte behöva sitta fjättrad vid stolen och delta i alla debatter och omröstningar. Jag kunde istället lyssna in det intressanta. Gå på seminarier. Prata med folk. Och bara njuta av stämningen.
Det jag kommer att minnas från kongressen är att det var en otroligt solig och varm sommarhelg i Norrköping. Ung vänsters ordförande Ida Gabrielssons tal var också nåt jag uppskattade och kommer att bära med mig. Och lite möten med gamla bekanta och nya kontakter.
Vill du läsa mer om kongressen – besök vänsterpartiets hemsida: http://www.vansterpartiet.se/ .

Här kommer lite bilder.


Seminarium med Torbjörn Tännsjö


Max Hebert på sin första kongress och CH Hermansson på sin 26:e

Avslutningstal

Några hårt arbetande ombud på Gävleborgsbänken


Fest med underhållning


Den nyvalda partistyrelsen

Inga kommentarer: