Det uppstår nya brancher. Som till exempel konsulter och reklammakare som håller koll på trender och bygger varumärken och vet vad som går hem. Ni vet (gårdagens Agenda SVT) om att moderaterna - allts “nya” moderaterna - nu ska avstå från slips och pärlhalsbande när se möter väljarna.
Man vill väl tvätta bort den gamla stämpeln av elit och överklass.
Men “nya moderaterna” ger också en dålig smak i munnen hos väldigt många. Lite för nytt påfund dock för att tas bort. Så istället ger moderaterna allt för att få ordet “nya” att bli mer positivt och gosigt liksom.
Men “nya moderaterna” ger också en dålig smak i munnen hos väldigt många. Lite för nytt påfund dock för att tas bort. Så istället ger moderaterna allt för att få ordet “nya” att bli mer positivt och gosigt liksom.
Och just då träder en annan aktör fram och klämmer in ett “nya”. Försäkringskassan har förvisso också ett behov av att tvätta bort ett dåligt rykte. Man att de förlorat folkets förtroende beror ju till stora delar på de regler som de andra “nyingarna” beslutat om tillsammans med regeringskompisarna.
Är det bara en slump...? Alliansen hävdar ju idogt att det inte är nåt fel på deras nya sjukförsäkring. Det är attityderna hos folk som är fel.
Min bestämda uppfattning är dock att det inte räcker med tre små bokstäver lite på sniskan för att återställa förtroendet.
Om ett halvår vet vi vad svenska folket tycker och vem man vill se vid regeringsmakten. Ett hett tips är det lag som vill bygga upp en försäkring och ett trygghetssystem värt namnet. Att bli sjuk ska inte innebära att man också riskerar ekonomisk ruin.
Om ett halvår vet vi vad svenska folket tycker och vem man vill se vid regeringsmakten. Ett hett tips är det lag som vill bygga upp en försäkring och ett trygghetssystem värt namnet. Att bli sjuk ska inte innebära att man också riskerar ekonomisk ruin.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar